Een dag voor vertrek!!! - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Maxine Gorter - WaarBenJij.nu Een dag voor vertrek!!! - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Maxine Gorter - WaarBenJij.nu

Een dag voor vertrek!!!

Blijf op de hoogte en volg Maxine

15 Januari 2014 | Nederland, Krommenie

Hai allemaal,

Jaaaa het is ein-de-lijk zo ver!! Morgen ga ik dan echt weg voor een half jaar. Aan de ene kant natuurlijk super leuk, maar aan de andere kant ook echt mega mega spannend!

Als je me wat beter kent weet je dat dit plan al een tijdje in mijn hoofd zit en het zal me dan ook niet verbazen dat je op een gegeven moment gek werd van al mijn reisplannen en hoe vaak ik die wel niet gewijzigd heb (ik ga een wereldreis maken, nee toch maar naar Afrika, ohnee het wordt Azie. Vrijwilligerswerk in Thailand, ohnee toch maar in Vietnam.) Sorry daarvoor, maar keuzes maken is gewoon niet echt mijn sterkste kant.. Toch heb ik voor deze reis al aardig wat keuzes moeten maken en dat vind ik toch best al een kleine overwinning voor mezelf haha :).

Tijdens mijn reis zal ik nog heeeel veel meer beslissingen moeten maken en ik hoop dat ik na mijn reis mijn 'beslisvaardigheid' zoals ik dat noem een stukje verbeterd is haha.

Alle voorbereidingen zijn gedaan, denk aan: vaccinaties, visum, vrijwilligerswerk plannen, ticket kopen, nieuwe schoenen, een laatste keer naar de tandarts en nog 100x even de stad in omdat ik bijvoorbeeld nog shampoo nodig heb (want jaaa, stel je voor dat ik dat niet mee heb haha). En er zullen nog ongetwijfeld nog dingen zijn die ik toch nog vergeten ben. Natuurlijk heb ik ook ondertussen mijn tas alweer 50x in en uit gepakt omdat er weer te veel in zat, maar uiteindelijk zit het er dan in, hoewel het lijkt alsof ik maar twee weekjes weg ga zo weinig is het (maargoed, een comfortabel gewicht op mijn rug vind ik uiteindelijk toch belangrijker dan een uitgebreide kleding keuze tijdens mijn reis haha)

Zoals verwacht is mijn beginplan ook al weer gewijzigd. Ik zou namelijk eerst naar Bangkok vliegen, daar in een belachelijk luxe resort vlak bij Koh San Road het eerste nachtje slapen en daarna beslissen of ik nog een paar nachtjes in de stad zou willen blijven of door zou gaan met de trein naar het eiland Koh Tao waar ik een duikcursus zou nemen. Maaaar omdat er vanaf 13 januari opstanden zijn in Bangkok en het afgeraden wordt om naar Koh San Road te gaan, heb ik mijn luxe kamer geannuleerd (snik snik) en een hotelletje vlak bij het vliegveld geboekt. Dan kan ik de volgende dag doorvliegen naar Chumphon waarvandaan de Ferry naar Koh Tao gaat. Heel erg jammer van mijn luxe suite met jacuzzi, maar toch wel een veiliger idee.

Ik zal proberen zo consequent mogelijk reisverslagen toe te voegen, maar ik kan natuurlijk niks beloven om dat ik nog geen idee heb waar ik ga belanden en of daar internet is..


Spreek jullie snell,

Veel liefs

xxxx

  • 15 Januari 2014 - 16:51

    Opa :

    Hallo Maxine,

    nou dan is het eindelijk zo ver ! In je uppie naar de grote wereld in Azie, jij zult ook groot zijn in vergelijking met de lokale snurkers..... Je zult voorzichtig zijn oa. met het nemen van taxi's (liever een open riksha, die kost ook minder en wees vooral op je hoede in het verkeer, dat is heeel anders dan Krommenie. In Vietnam zul je veel bekijks hebben want lange dames groeien daar niet veel in het wild. Wanneer je daar in een stad wilt oversteken moet je kordaat in de zee van bromfietsen stappen en vooral niet stil gaan staan, het lijken net vissen die steeds om je heen gaan omdat ze erop rekenen dat je doorloopt !
    Probeer snel kennis te maken met reisgenoten van dezelfde leeftijd en wissel gegevens uit over van alles en nog wat, en denk erom bij problemen bel je mij en we regelen een oplossing !
    Heeeel veel plezier, ervaringen opdoen en genieten van dit avontuur en hou het thuisfront op de hoogte !
    Heel veel liefs van Opa en Els

  • 22 Januari 2014 - 22:14

    Gabie:

    Hoi lieverd!
    Nu ben je alweer bijna een week weg. Ik mis je nu al en denk elke dag aan je. Ik vindt het zo moedig van jou! Ik heb gehoord dat je een goede start hebt gemaakt en daar ben ik heel blij om! Geniet ervan, pas goed op jezelf en heb een fantastische tijd. En als je moeilijk besluiten kan nemen is dat alleen maar goed want dan ga je goed nadenken over wat het beste is! En dan wordt het altijd een goed besluit.
    Heeeeel veel liefs. Gabie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxine

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 7486

Voorgaande reizen:

07 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Zanzibar

16 Januari 2014 - 16 Juli 2014

Rondreis Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: